Ziar editat de SC VLP Media Crew SRL
© 2021 Salut, Dobrogea! - Ziar de informare și atitudine

Contact:

Director: Manuela LUNGU-MOLDOVEANU

Avem pod, dar n-avem drumuri bune și suficient de largi, care să preia volumul de trafic ce vine acum dinspre Brăila spre județele Tulcea și Constanța. În timp ce reprezentanții autorităților centrale par să stea cu mâinile încrucișate, într-o atitudine mai mult contemplativă, autoritățile locale și județene din Tulcea – județul cel mai afectat de noile valori de trafic – trag semnale de alarmă pentru rezolvarea situației.

 

Pe finalul săptămânii, la Tulcea a avut loc o dezbatere publică privind variantele viitorului drum expres Brăila-Tulcea, tronsonul Jijila-Cataloi. La discuții au participat și reprezentanți ai Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere și ai proiectantului, dar și ai primăriilor din localitățile tranzitate.

Președintele Consiliului Județean Tulcea, Horia Teodorescu, a tras un semnal de alarmă privind necesitatea demarării cât mai urgente a studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic pentru varianta de descărcare a traficului de pe pod către Tulcea.

″Acum, cu toții trebuie să ne unim forțele, pentru a face lobby la Ministerul Transporturilor pentru prioritizarea acestei investiții, și mă refer la studiul de fezabilitate și proiectul tehnic‶, a declarat Teodorescu într-o conferință de presă.

Șeful CJ Tulcea: ″Suntem sufocați pe tronsonul Două Cantoane – Constanța‶

Horia Teodorescu – președintele Consiliului Județean Tulcea

Vara aceasta, din cauza volumului mare de trafic, pe DN22, care leagă județele Tulcea și Constanța, au apărut des ambuteiaje.

″Am discutat cu domnul ministru al Transporturilor, căruia i-am spus că drumul expres de la pod spre Tulcea și Constanța trebuie să capete prioritate zero, în condițiile în care suntem sufocați mai ales pe tronsonul Două Cantoane – Constanța, precum și pe descărcarea de la podul peste Dunăre. Am reușit să obținem avizarea de la Jaspers (n.r. Joint Assistance to Support Projects in European Regions – asistenţă comună pentru susţinerea proiectelor în regiunile europene – o iniţiativă lansată în 2006 de Comisia Europeană) și mă bucur că am avut această întâlnire pe tema drumului expres. Aș fi foarte bucuros ca în toamna anului viitor să avem studiul de fezabilitate finalizat, conform asigurărilor date de reprezentanții CNAIR și ai proiectantului‶, a adăugat Teodorescu.

Preșdintele CJ Tulcea a subliniat încă o dată importanța realizării drumului expres, care va ajuta la dezvoltarea județului.

″Să dea Dumnezeu să finalizăm și acest drum expres, așa cum am finalizat podul, astfel încât să îndeplinim cerințele Strategiei de conectivitate pentru dezvoltarea județului‶, a afirmat el.

Drumul expres Jijila-Cataloi, pentru care se vor demara studiul de fezabilitate și proiectul tehnic, va avea o lungime de 65 km, cu noduri de descărcare care asigură legătura cu infrastructura adiacentă podului suspendat peste Dunăre, precum și cu drumul expres Tulcea-Constanța, în dreptul localității Cataloi.

De asemenea,  mai există trei noduri intermediare la Isaccea, între Luncavița și Văcăreni și în zona Telița. Dezvoltarea va fi cvasiparalelă cu DN 22 și va avea prevăzute și două parcări de scurtă durată, cu două spații de servicii.

Share:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *